Utdanning

Best i hotellbransjen på tilgjengelighet

Best i hotellbransjen på tilgjengelighet
Dato: 05-11-2015 08:57 CET Opprinnelig tittel på pressemeldingen: Best i hotellbransjen på tilgjengelighet Kategori: , Arbeidsliv Sosiale spørsmål Turisme Mat, drikke De beste innen ansvarlig

Dato: 05-11-2015 08:57 CET Opprinnelig tittel på pressemeldingen: Best i hotellbransjen på tilgjengelighet Kategori: , Arbeidsliv Sosiale spørsmål Turisme Mat, drikke

De beste innen ansvarlig turisme verden over har blitt kåret under World Responsible Tourism Awards i London. Scandic Hotels gikk helt til topps i kategorien «beste overnattingsted for gjester med nedsatt funksjonsevne».

Kategorien «beste overnattingssted for gjester med nedsatt funksjonsevne» hedrer de som er best i bransjen til å legge til rette for alle gjester, uansett fysisk eller psykisk funksjonsevne. Scandics omfattende arbeid med tilgjengelighet har med denne utmerkelsen nok en gang fått global oppmerksomhet.

– Scandic vinner prisen for sitt tilgjengelighetsarbeid som er integrert i alle deler av sin virksomhet. De legger til rette for et bredt spekter av funksjonsnedsettelser, og juryen er spesielt imponert over hvordan Scandic har tatt lederskap i bransjen og utviklet et e-læringsprogram og gjort det tilgjengelig for hele reiselivsbransjen, sier Harold Goodwin, juryformann i World Responsible Tourism Awards.

World Travel Market, som arrangeres i London hvert år på World Responsible Tourism Day, er verdens største reiselivsarrangement. Til stede i London var Scandics tilgjengelighetsambassadør, Magnus Berglund.

– Jeg er utrolig glad for at Scandic vinner denne prisen. Det viser at alt arbeidet vi legger ned for å gjøre våre hoteller tilgjengelige for alle, utgjør en forskjell og legges merke til også utenfor Scandic, sier Berglund.

Scandic og tilgjengelighet
At alle gjester skal tilbys den samme høye standarden, uansett funksjonsevne, er et viktig mål for Scandic. Hotellkjeden har siden 2003 hatt en dedikert tilgjengelighetsambassadør med oppgave å sørge for en bedre hotellopplevelse for gjester uansett funksjonsevne. Scandic har en omfattende sjekkliste på 110 punkter, Scandics tilgjengelighetsstandard, og i 2013 var Scandic den første hotellkjeden i verden som lanserte en interaktiv e-læring om tilgjengelighet som er åpen for alle via Scandic sin hjemmeside.

A to już wiesz?  Nå blir trikkene i Oslo tilgjengelige for alle

For mer informasjon om Scandics tilgjengelighetsarbeid, besøk siden Spesielle behov.

Les mer på World Responsible Tourism Awards

Kontaktpersoner
– Magnus Berglund, tilgjengelighetsambassadør, Scandic, +46 070 97 35 077
– Tine Birkeland, markeds- og kommunikasjonsdirektør, Scandic Norge: +47 922 11 936, [email protected] Kilde: Pressekontor Scandic Hotels Norge – PRESSEMELDING – ———— Scandic er markedsleder i den nordiske hotellbransjen med en omsetning på drøyt 11 milliarder SEK. Kjeden har 13 500 medarbeidere og nesten 42 000 hotellrom fordelt på omlag 230 hoteller. Scandic opererer innenfor segmentet mellomklassehotell, og ca. 70 % av kjedens inntekter kommer fra forretningsreisende og konferanser. Kjedens lojalitetsprogram, Scandic Friends, er Nordens største lojalitetsprogram i hotellbransjen med sine 1,5 millioner medlemmer. Hashtags: # #Arbeidsliv Sosiale spørsmål Turisme Mat, drikke Arbeidsliv Sosiale spørsmål Turisme Mat, drikke

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy